Temel Çalıştırıcının Sorumlukları
TEMEL ÇALIŞTIRICININ SORUMLULUKLARI
1- İşine zamanında gelmek ve ayrılmak
2- Ders planını önceden yapıp derse hazırlıklı girmek
3- Kullanacağı araçları önceden hazırlamak
4- Öğrencilerin derse aktif katılımlarını sağlamak
5- Ders saatinde sadece öğrenciler ile ilgilenmek
6- Öğrencilerin havuz ve tesis kurallarına uymalarını sağlamak
7- Kendisi de havuz ve tesis kurallarına uyar
8- Öğrencilerin havuza zamanında gelip gitmelerini sağlamak
9- Düzenli olmak ve uygun bir şekilde giyinmek
10- Dili dikkatli kullanmak ve ses tonunu iyi ayarlamak
11- Konuşma esnasında gurubun bütün üyeleri ile göz teması kurmak
12- Yardımcı bir tutum içinde olmak, bütün sorulara saygı duymak
13- Blöf yapmamak ve “bilmiyorum” demekten korkmamak fakat “sorunun cevabını araştırıp doğru
bilgiyi söyleyeceğim” demeyi unutmamak
14- İğneleyici ve alaycı tutumda bulunmamak ve tartışmamak
15- Bütün guruba adil bir şekilde davranmak, bireyleri ayırmamak
16- Dakik ve güvenilir olmak
17- Öğrencilerin ilgi duydukları şeyleri ve öğrencilerin isimlerini öğrenmek
18- Sabırlı olmak ve arkadaşça davranmak
19- Malzemeleri dikkatli bir şekilde hazırlamak ve değişik öğretim yöntemleri uygulamak
20- Öğretim yöntemlerini uygularken yaratıcı ve ilgi çekici tutum sergilemek
21- Hiçbir zaman öğrencilerin güvenliğini aklından çıkarmamak
22- Gerektiğinde basit ev ödevleri ile öğretiyi pekiştirmek
23- Öğrencilerin gelişme durumlarını takip amacıyla analizler yapmak ve yazıya dökmek.
TEMEL ÇALIŞTIRICININ SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
İLETİŞİM; Öğrencilerin ailesiyle ve ilgili diğer kişiler ile anlamlı ilişki kurabilmeli.
DİSİPLİN; Eğitimin amaçlarına ulaşmak için kullanmalı.
MOTİVASYON; Öğrencilerin bütün çabalarını ortaya koyacak ve kapasitelerini zorlayacak şekilde motive edebilmeli. Öğrencilerde onların en iyilerini yapmaları için istek uyandırabilmeli. Öğrencinin kendini ifade etmesine fırsat vermeli.
KARAKTER; Güvenilir, tutarlı, duygusal durumu dengeli olmalı.
SEVGİ; Öğretmen öğrencilerini sevmeli, öğrencilerin ihtiyaçlarına karşı duyarlı olmalı ve onlarla ilgilenmeli.
KENDİNİ İŞE ADAMAK; Öğrenmekten zevk almalı ve mücadeleci olmalı.
KİŞİLİK; Öğretmen arkadaşça ve sıcak kanlı olmalı.
GÖRÜNÜŞ; Temiz ve çekici görünüme sahip olmalı.
SABIR; Hedeflerini unutmamalı, öğrencileri anlamalı ve onlara yardımcı olmalı. Öğrencileri için ortam yaratmalı.
Zeynep Şen
2 Nisan 2014 at 11:40
Merhaba, bir sorum olacak.
Daha doğrusu dikkatimi çeken bir ayrıntıyı paylaşmak istedim:
Yüzme dersi sırasında havuzdaki eğitmenlerin gerek su içinde gerekse de su dışında bir şeyler yaptığını görüyorum. Dikkatimi çeken; eğitmenlerden biri genellikle sandalyede oturarak ders yapıyor. Bu işlerden çok fazla anlamasam da bir yüzücü velisi olarak manzaranın rahatsız edici olduğunun farkındayım. Ancak bu fikrimi herhangi bir başka veliye açmadım. Sizce ben fazla hassas mı düşünüyorum, bazı seviye gruplarına bu şekilde mi ders verilir?
Teşekkür ederim.
Zeynep
admin
2 Nisan 2014 at 12:02
Merhaba Zeynep Hanım,
Öncelikle hakkınız var. Bu türden manzaralar benim de zaman zaman dikkatimi çekiyor. Uzun yıllar yüzme sporu ile uğraştığımdan her konuda oldukça tecrübe sahibi olduğumuz gibi bir sürü de eğitmen gördük. Eğitmen diyorum ama birçoğu eğitmenin “e” si bile olamaz maalesef ! Siz de böyle bir örneğe denk gelmişsiniz. Dilerim çocuğunuz o eğitmenin grubuna denk gelmez. Çünkü ben bu tip çalıştırıcıları “şımarık kişiler” olarak görürüm.
1995 yılından beri aralıksız ders veririm, bir kez bile ders sırasında oturmadım. Çünkü yorgunluğumun mazereti olamaz. Her zaman şöyle düşünmüşümdür; Bu insanlar haftada 2 defa geliyor ve sadece 1 saat ders alıyor. Benim sabahtan beri toplamda kaç saat derse girdiğim, ne kadar yorulduğumun sorumlusu karşımdaki kişiler değil. Yoğunluğumun faturasını onlara kesmeye hakkım yok. Ayakta duramayacaksam, derse girmemeliyim.
Nasıl ki öğrenci karşımıza dinç bir şekilde ve bir haftalık beklentinin birikimi ile geliyorsa, biz de kendisine aynı motivasyonda ilgi göstermeliyiz.
Serkan Özkeskin